Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.
 

Электронны рэсурс «Агонь душы Ніны Мацяш»

Электронны рэсурс «Шчыраверная слову. Галіна Малажай»

Электронны рэсурс «Уладзімір Калеснік — чалавек Адраджэння»

Віртуальны музей «Ян Чачот — прадвеснік беларускага Адраджэння»

Электронный ресурс «Узняцца да лёсу чалавечага: да 75-годдзя з дня нараджэння Валянцiны Локун (1946–2016)»



«Жывая педагогіка: выхаванне ў літаратуры і жыцці»: сустрэча чытацкага клуба «Кантэкст»

«Жывая педагогіка: выхаванне ў літаратуры і жыцці»: сустрэча чытацкага клуба «Кантэкст»

«Жывая педагогіка: выхаванне ў літаратуры і жыцці»: сустрэча чытацкага клуба «Кантэкст»

Сустрэча чытацкага клуба «Кантэкст» прайшла 25 сакавіка. Гаварылі на педагагічную тэму: «Жывая педагогіка: выхаванне ў літаратуры і жыцці».

Прыкладам літаратуры аб выхаванні ўдзельнікі адзначылі наступныя класічныя творы: «Дзяцінства. Маленства. Юнацтва» Л. Талстога, «Дзяцінства. У людзях. Мае ўніверсітэты» М. Горкага, «Педагагічная паэма» А. Макаранка, «Жаночая размова» В. Распуціна.

Адна з удзельніц распавяла пра кнігу японскага скрыпача С. Судзукі «Узгадаваныя з любоўю». Судзукі распавёў аб навучанні ігры на скрыпцы, стварыў метад выхавання талентаў. Галоўная ісціна: кожнае дзіцяці таленавіта і здольна да навучання. Скрыпач і музычныя педагог адкрыў у Японіі Інстытут выхавання талентаў.

Уразіла ўдзельнікаў і кніга «Абяцанне на досвітку» Р. Гары. Гэта мастацкая аўтабіяграфія пісьменніка, якая грунтуецца на падзяке. Маці Р. Гары гадавала яго адна, выклікала думкі пра вялікую будучыню.

Падлеткавы перыяд — асаблівая старонка ў жыцці дзіцяці. Тут увагу надалі кнізе «Прышпільныя гульні на краі свету» I. Арлова. На гарадской ускраіне, названай мясцовымі жыхарамі Краем святла, у хлопцаў строгае правіла: ні пры якіх умовах не распавядаць дарослым пра свае праблемы і не скардзіцца ім на крыўднікаў. І. Арлоў стаў лаўрэатам III Міжнароднага конкурсу імя С. Міхалкова.

Гісторыя сталення Марыі, дачкі знакамітага псіхолага Ю. Гіппенрейтэр, у кнізе «Уцёкі да сябе. Жыццё падлетка», паказвае, як ісці да сваёй мары. Хочацца адзначыць і мудрасць бацькоў, якія не сталі ўмешвацца, а праявілі чуласць і разуменне. Многія кнігі закранаюць падлеткавую тэму (Дж. Сэлінджэр «Над прорвай у жыце», А. Ліханаў «Ніхто» і інш.).

Педагогіка не мае межаў. Адна з удзельніц распавяла аб шведскай мадэлі выхавання на прыкладзе лагома — шведскай філасофіі ўмеранасці. Жыхары Швецыі ўмеюць захоўваць раўнавагу паміж працай і адпачынкам, асабістым і грамадскім жыццём, карысцю і задавальненнем. Гэтага ж прынцыпу яны прытрымліваюцца і ў выхаванні. Бацькі дзеляць дэкрэтны адпачынак, каб у кожнага была магчымасць выхаваць дзіцяці. Важна права дзіцяці на цішыню, бо нуда развівае ўяўленне.

Па відэасувязі гутарылі з берасцейкай Наталляй і яе дзецьмі, якія больш за восем гадоў пражываюць у Аўстрыі. Яны падзяліліся меркаваннем аб аўстрыйскай сістэме выхавання, распавялі аб вопыце навучання ў школе і універсітэце.

Некаторыя з удзельнікаў клуба — педагогі. Таму гучалі і смешныя гісторыі з практыкі.

Удзельнікі спрачаліся пра тое, ці выхоўвае кніга. Асноўная думка: кніга дае веды, яна рацыянальная, але выхоўвае асабісты прыклад.

Удзельнікі ўспаміналі дзяцінства, сям'ю, традыцыі. Дзяліліся ўспамінамі пра бабулю, яе мудрасці, цярпенні і любові. Расказалі нават пра сямейную традыцыю гучных чытанняў і абмеркаванні літаратуры.

Сустрэча атрымалася цёплай і карыснай. Далучайцеся да нашага клуба. Сумна не будзе.



Аддзел абанемента

+375 162 57 48 09


Зварот да спісу